منتدى الشواجرة
منتدى الشواجرة
منتدى الشواجرة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الشواجرة

الرئيسيةبوابتيأحدث الصوردخولالتسجيل

آخر خبر

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عيون عليا

عيون عليا

نقاط التميز
ذكر

عدد المواضيع : 50
نقــــــــاط : 62

آخر خبر Empty
مُساهمةموضوع: آخر خبر   آخر خبر Icon_minitimeالسبت أغسطس 21, 2010 12:01 pm

ازيكم يا حبايبي انا بكتب الموضوع ده وانا مرعوبة اوى

انا لسه سامعة خبر طازة في برنامج العاشرة مساء مع منى الشاذلى اكلمت فيها عن خبر مخيف اعلنت عنه وكالة ناسا

وهو ان في سنة 2013 هيحدث اقتراب للشمس من كوكب الارض وهتحدث زى عاصفة مغناطيسية او كهرومغناطيسية للشمس العاصفة دى هتأثر على المجال المغناطيسي على كوكب الارض
بمعنى ان مش هيبقى فيه اى استخدام لاى وسائل تكنولوجية حتى الكمبوترات الشخصية والايبودات والتلفزيونات والمخيف انها هتأثر على حركة الملاحة الجوية والبحرية وبالتالى هتعمل عملية شلل في السفر او التنقل من بلد للتانية

فمنى الشاذلى استفسرت من واحد اسمه مسلم شلتوت مش عارفة رئيس حاجة في مجال الفضاء هنا قالها ان هما بالفعل لسه عاملين التقرير ده بناء على حقائق علمية عن حاجة حصلت زى كده سنة 1850 بس سعتها مكنش في استخدام واعتماد هايل على التكنولوجيا كده ومع ذلك اثرت على الحجات اللى كانت موجودة سعتها

بس هو قال انه شايف ان احتمال خدوث حاجة زى كده 1% بس ولكن بره بيعملوا احتياطهم حتى لو واحد في المليون وقال حتى لو الواحد في المية حصل هيكون تأثيره اكتر عل امريكا الشمالية ودول بره اما منطقة الشرق الاوسط هتكون اخف
وقال كمان ان الافراد ملهمش دور في مواجهة حاجة زى كده او الاستعداد ليها لانها اشبه بالزلازل لانها كارثة طبيعية

انا بقى من ساعة ما سمعت حاجة زى كده وانا مرعوبة والله يا فتوكات لانى على حسب معلوماتى عارفة ان من علامات الساعة الكبرى اللى ذكرها رسولنا الكريم اننا هنرجع للعصر القديم تانى لان التكنولوجيا هتختفى بسبب كارثة بيئية

حد يدخل يقول حاجة لحسن والله من ساعة ما سمعت حاجة زى كده وانا مرعوبةآخر خبر Mood10

ان شاء الله اتوفأت الكو باللغة المصرية
وكل عام وانتو ابخير
العندليب

العندليب

نقاط التميز
ذكر

عدد المواضيع : 28
نقــــــــاط : 47

آخر خبر Empty
مُساهمةموضوع: رد: آخر خبر   آخر خبر Icon_minitimeالإثنين أغسطس 23, 2010 6:31 am

آخر خبر BwZ6ub09301747

آخر خبر 3R27Rj09301751

آخر خبر QM5GVN09301800

آخر خبر Hd2CmJ09301810

آخر خبر X2l5FL09301811

آخر خبر Mooon_2u222

آخر خبر Sarah_rrff2
يا اختي ياما توقعوا من قبل حوادث مثل كذا وجاءت كلها خرافات الله هو اللي يعلم بالغيب ويعلم متى بتقوم الساعة

تحياتي للجميع
طميحية

طميحية

نقاط التميز
عدد المواضيع : 7
نقــــــــاط : 11

آخر خبر Empty
مُساهمةموضوع: رد: آخر خبر   آخر خبر Icon_minitimeالإثنين أغسطس 23, 2010 6:44 am

لاشيئ أقوى من الكوارث الطبيعية وكيف نأمن ونحن نرى أصغر كوارث تحصل و تجعل الارض كارثة كبيرة فما بالك ان تحصل كارثة كبيرة لسوف تدفن الأرض ومن فيها اسال الله السلامة والعافية وان يحفظنا من اي مكروه وان يجنبنا الكوارث ما ظهر منها وما بطن
شكرا أختي
وأسأل اله لنا ولكم الثبات وحسن الخاتمة
فيكتور

فيكتور

نقاط التميز
عدد المواضيع : 4
نقــــــــاط : 10

آخر خبر Empty
مُساهمةموضوع: رد: آخر خبر   آخر خبر Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 25, 2010 6:11 am

الخبر عاري عن الصحة وهناك فلم بهذا الموضوع عن نهاية العالم من حضارة المايا ولا تنسوا ان هناك منظمات وهيئات انتحرت في امريكا عند مرور المذنبات ظناً منها انها نهاية العالم ولا ننسى العالم 2000 وكيف تحدثوا عن نهاية العالم وطبعاً القائمة لا تنتهي وبعد 2013 ..... وهكذا دواليك .

آخر خبر
صفحة 1 من اصل 1